Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Uke | Startdato | Sluttdato | Frist | Sted | Språk |
---|---|---|---|---|---|
På forespørsel | - | 25.08.2013 | Hele landet, Hele landet | Norsk |
Uke: |
Startdato: På forespørsel |
Sluttdato: - |
Frist: 25.08.2013 |
Sted: Hele landet, Hele landet |
Sted: Hele landet, Hele landet |
Språk: Norsk |
Trykk her for mer info |
Lukk |
|
|||||||||||||||||||||||||
Læremål:
KUNNSKAPER
Kandidaten:
- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til
- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter
- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer
- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner
FERDIGHETER:
Kandidaten:
- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles
- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner
- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell
GENERELL KOMPETANSE:
Kandidaten:
- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon
- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper
- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper
- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk
Innhold:
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.
Les mer om faget her
|
||||||||||
Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. |
Se flere kurs fra ITfag www.hist.no (52)
Les mer / Påmelding Kontakt oss